Κυριακή, 20 Απριλίου 2014

Α.Τάσσος-"Οι Αρχόντισσες των Ρεμπέτικων Τραγουδιών"και η Σωτηρία Μπέλλου

Το 1970 ο χαράκτης Α.Τάσσος έκανε μια σειρά από 4 ξυλογραφίες που την ονόμασε "Οι Αρχόντισσες των Ρεμπέτικων Τραγουδιών"
Η αρχόντισσα
της Καισαριανής
Είναι δύσκολο να βρεθούν και οι τέσσερις μαζί.Κάτι σαν τις Καρυάτιδες.Μία τουλάχιστον θα λείπει.


Η αρχόντισσα
της Κοκκινιάς
Εδώ εμείς τις μαζέψαμε σε κομπανία,


Η αρχόντισσα
της Ανατολής
χάρηκαν και έπιασαν το τραγούδι του παλιού καιρού.
Η αρχόντισσα
της Δραπετσώνας




Την προηγούμενη φορά που μαζεύτηκαν όλες μαζί ήταν το 1976 στο εξώφυλλο του δίσκου της Σωτηρίας Μπέλλου με ρεμπέτικα Νο 7.λίγο κομμένες όμως κάτω.
Όλοι οι δίσκοι αυτής της σειράς (12 γνωρίζω) της μεγάλης Μπέλλου με την προσωπική φροντίδα του Αλέκου Πατσιφά είχαν εξώφυλλα με χαρακτικά του Τάσσου.
Η ίδια η Σωτηρία το είχε ζητήσει,γιατί όπως έλεγε δε της αρέσανε τα "βεντετιλίκια"με τη φάτσα του τραγουδιστή.

Απ' αυτό το δίσκο το τραγούδι  σε στίχους της άλλης αρχόντισσας της Ευτυχίας Παπαγιαννοπούλου.
...και δώσε βάση....."για τη σκληρή της τη καρδιά..."



Υ.Γ. οι τέσσερις γίνανε έξι αρχόντισσες αμέσως-αμέσως.

Προηγούμενη αναφορά στο έργο του Α.Τάσσου "Λυσιστράτη" ΕΔΩ

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

Τα 12 εξώφυλλα με έργα του Α.Τάσσου των δίσκων με ρεμπέτικα τραγούδια από τη Σωτηρία Μπέλλου 

1ος-1966







5ος-1973




7ος-1976

8ος-1977









Το μεγάλο μέγεθος των δίσκων βινυλίου ήταν ιδανικό για την ανάδειξη αυτών των εξαιρετικών έργων σε αντίθεση με τα cd.
Αυτοί οι δίσκοι είναι πλέον συλλεκτικοί και σε υψηλές τιμές(κάπου είδα 70-100 ευρώ)
Και ο πειρασμός,μερικά τραγούδια απ'αυτούς τους δίσκους.


11-"Το δικό σου το μαράζι θα με φάει"

10-"Καρδιά παραπονιάρα"


8-"Χαλάλι σου για πάρτη σου"

1-"Το παιδί που μπήκε μέσα"

6-"Μαχαλόμαγκας"


"Περιπλανώμενη ζωή"-εκτός σειράς





4 σχόλια:

  1. Η σωτήρια μπελου ήταν από την δροσιά η χαλιά Χαλκίδας και ήταν από της μεγαλύτερες ρεμπέτισσες της εποχής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι είναι γνωστό από τις αναφορές της ίδιας για τη καταγωγή.
      Νομίζω πάνω σ'αυτό το σημείο(καταγωγή) σε δυο πράγματα θα πρέπει να επικεντρώσουμε.
      Την δυνατότητα που της δόθηκε από τα παιδικά της χρόνια να ψάλλει δηλ.να γνωρίσει τους βυζαντινούς ήχους που συνδέονται με το ρεμπέτικο,αλλά και τους πολλούς λόγους που διώχνουν ένα προικισμένο αλλά ιδιόμορφο άτομα από την μικρή και κλειστή κοινωνία

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετική ανάρτηση!

    Προβάλλουμε και από την πλευρά μας το αξιόλογο θέμα σου στη στήλη «ΕΜΦΑΣΗ» του blog «Ευρυτάνας ιχνηλάτης». Η συγκεκριμένη στήλη (σ.σ. είναι αυτή με το σκίτσο που αναπαριστά ένα πιτσιρίκο που μοιράζει εφημερίδες!) βρίσκεται στην κάθετη πλαϊνή μπάρα του ιστολογίου μας και η προβολή γίνεται με απευθείας παραπομπή στο δικό σου ιστότοπο. Καλή συνέχεια…

    ΑπάντησηΔιαγραφή